Online casino Philippines using gcash توقف شش پروژه غیر اقتصادی مس - سیف بنا فولاد
تامین مالی صنعت فولاد با ابزارهای مالی جدید بورس کالا
03/05/2016

توقف شش پروژه غیر اقتصادی مس

توقف شش پروژه غیر اقتصادی مس

 

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از ایسنا، احمد مرادعلیزاده اظهار کرد: در تلاش هستیم با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و روند کنونی حاکم بر صنعت مس در دنیا، اجرای پروژه‌های 18 گانه اصلی شرکت مس را برای گسترش این حوزه ادامه بدهیم.

مراد علیزاده به سیاست‌های راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران اشاره کرد و از تمرکز شرکت مس بر فعالیت های سودآور از طریق بازنگری در پروژه های غیر اقتصادی خبر داد و گفت: از دوسال پیش با شروع به کار در شرکت مس، به تشکیل کمیته‌های فنی و کارشناسی برای ارزیابی سودآور بودن یا غیر اقتصادی بودن پروژه‌ها در دست انجام، اقدام کرده و پس از بررسی‌های مداوم در مجموع شش پروژه غیراقتصادی متوقف شدند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه سرمایه مورد نیاز برای اجرایی سازی پروژه‌های متوقف‌ شده بیش از 2090 میلیون یورو بوده است، در خصوص دلایل توقف این پروژه‌ها گفت: بعضی از طرح‌هایی که مربوط به توسعه ذوب و پالایش بود مثل احداث کارخانه پالایشگاه و ذوب و اسید مس سونگون از یکسو به دلیل هزینه بالای ذوب و نداشتن صرفه اقتصادی و از سوی دیگر به دلیل ایجاد آلایندگی‌های زیست‌محیطی متوقف شد.

مرادعلیزاده با اشاره به اینکه سطح پیشرفت پروژه ذوب مس سونگون در حد تهیه مطالعات اولیه بود، گفت: با توجه به اینکه اصولا طرح‌های احداث کارخانه ذوب به خاطر ایجاد آلاینده‌های زیست‌محیطی به صرفه نیستند ما در تلاش هستیم تا از روش هیدرومتالورژی به‌جای پروژه ذوب در سونگون استفاده شود.

وی در خصوص ماهیت دیگر پروژه‌های متوقف‌شده افزود: ماهیت این پروژه‌ها مربوط به احداث یا توسعه واحدهای تغلیظ بود که بر این اساس فاز 3 طرح تغلیظ مس سونگون، معدن و کارخانه تغلیظ نوچون، فاز 3 تغلیظ مس سرچشمه و فاز 2 تغلیظ مس میدوک به دلیل غیراقتصادی بودن متوقف شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در شرایط فعلی تمرکز این شرکت بر روی فعالیت‌های سودآور و مورد نیاز است، گفت: در این راستا علاوه بر شش پروژه متوقف‌شده، فعالیت‌های پروژه‌های تجهیز و بهره‌برداری از معادن هفت‌چشمه، مسجد داغی و کهنگ اصفهان، احداث کارخانه‌های فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه و احداث کارخانه‌های کود شیمیایی مس سرچشمه تا تکمیل مطالعات فنی و کارشناسی متوقف شدند.